Badanie opinii pracowników pozwala zaobserwować, jaki wpływ ma strategia personalna organizacji na samych pracowników oraz na sposób, w jaki wykonują swoje obowiązki. Daje obraz tego, które dziedziny swojej pracy pracownicy uznają za kluczowe i wymagające ewentualnej korekty.
Badanie opinii pracowników pozwala nie tylko zdiagnozować nastroje panujące w organizacji, ale również przyczyny pojawiających się niekiedy problemów i niepowodzeń. Jest źródłem cennych informacji zwrotnych, które stanowią punkt wyjścia do planowanych przez kierownictwo zmian w organizacji pracy oraz optymalizacji podejmowanych działań.
Informacje zdobyte w wyniku badania:
– pozwolą określić ogólne zadowolenie pracowników, jak i zadowolenie z organizacji miejsca pracy
– przedstawą “problem” w organizacji, czyli to, na czym, zdaniem pracowników, polegają główne niedogodności w organizacji
– zidentyfikują przyczyn niezadowolenia z pracy i jest szansą poznania tego, co pracownika martwi i niepokoi, by następnie rozwiać jego obawy i zapobiec ich powstaniu w przyszłości
– opiszą, na ile pracownicy wiedzą, co należy do zadań innych, a co do ich własnych
– ocenią zostanie systemu wynagrodzeń, premiowania oraz warunków socjalnych w organizacji, co pozwoli stwierdzić, na ile czynniki te są akceptowane przez pracowników
– zidentyfikują obciążenie pracą
Oferowane przez nas badania opinii pracowników obejmują m.in.:
– Ogólną ocenę sposobu funkcjonowania firmy
– Ocenę bezpośrednich przełożonych przez pracowników
– Ocenę poziomu satysfakcji z pracy
– Analizę relacji interpersonalnych
– Analizę stylów i sposobów komunikacji
W wyniku badania zostanie sporządzony raport pokazujący, co dla pracowników jest ważne w pracy i na ile organizacja zapewnia im te warunki.
Korzyści z badania satysfakcji pracowników:
– wsparcie informacyjne dla zarządów w procesie podejmowania decyzji związanych z różnymi aspektami zarządzania,
– zapobieganie i wczesne ostrzeganie organizacji przed negatywnymi procesami dzięki systematycznemu monitorowaniu sytuacji wśród pracowników.